A0: b0: 

مصلحت Maslehat

ارگان نشراتی حزب همبستگی مردم سعادتمند افغانستان

صلح افغانستان؛ خلیلزاد و میلر در راولپندی با رئیس ستاد ارتش پاکستان دیدار کردند

۳ ساعت پیش

زنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان (راست) و زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در صلح افغانستان (عکس از آرشیو)

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان در راولپندی دیدار و درباره روند صلح افغانستان با او گفتگو کرده است.

در اعلامیه مطبوعاتی که ستاد ارتش پاکستان منتشر کرده آمده که در این دیدار درباره مسائل دوجانبه، امنیت منطقه‌ای از جمله روند صلح افغانستان صحبت شده است. ژنرال باجوا در این دیدار مجددا تأكید كرده كه "حمایت پاکستان از روند صلح نشانه حسن نیت این کشور در این قضیه است".

در دیدار امروز که در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی انجام شد، ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز حضور داشته است.

بنا به اعلامیه هیات آمریکایی "از ادامه تلاش‌های پاکستان برای صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرده است".

در دور تازه سفرهای خلیلزاد برای تسریع روند صلح افغانستان، او هفته گذشته با رهبران افغانستان و شماری از چهره‌های سیاسی در کابل و با روسای نمایندگی هیات طالبان در دوحه قطر نیز دیدار کرد.

در همین حال، محمد اشرف غنی،‌ رئیس جمهوری افغانستان گفته که پاکستان باید به این "جنگ اعلام نشده" خاتمه دهد و افغانستان آزاد، مستقل و دموکراتیک را بپذیرد

  • .

آقای غنی امروز در مراسم اختتامیه کنفرانس منطقه‌ای "امن و ثبات" در ارگ ریاست جمهوری با حضور شماری از بزرگان و زنان از جنبش تحفظ پشتون و حزب عوامی ملی از ایالت خیبر پشتونخواه پاکستان همچنین گفت که آوردن تغییرات اساسی در زندگی مردم دو سوی مرز و گسترش تجارت خواست دو کشور است.

روز گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در نامه‌ای به محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان بر ضرورت فوری "راه حل سیاسی" برای به نتیجه رسیدن روند صلح تاکید کرده است.

در این نامه به طور ضمنی طرح زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا را برای آینده سیاسی افغانستان تایید می‌کند.

آقای بلینکن گفته که آمریکا از سازمان ملل خواهد خواست که در هفته‌های پیش رو نشستی با حضور کشورهای منطقه‌ای از جمله روسیه، چین، پاکستان و هند در مورد صلح افغانستان برگزار کند.

درز این نامه به رسانه و افشا شدن آن واکنش‌های مقام‌های افغان را نیز برانگیخت از جمله امرالله صالح، معاون اول رئیس‌جمهوری گفت که این نامه هیچ تغییری در موضع دولت نخواهد آورد.

نامه وزیر خارجه آمریکا در کابل با واکنش‌های متفاوت مقام‌های دولتی و چهره‌های سیاسی این کشور مواجه شده است.

محمدنعیم، سخنگوی دفتر طالبان در دوحه نیز به رسانه‌ها گفته که طرح آمریکا در اختیار آنها نیز قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در 19 / 12 / 1399برچسب:,ساعت2:28توسط تـیمور اسکندری | |